26 sierpnia 2011

Zmiana statusu

Z ogromną radością zawiadamiam, że przyznano nam wizy stałego pobytu!!!

Juuuuupi!!! Po dwóch miesiącach i tygodniu oczekiwania (licząc od daty wysłania aplikacji w wersji elektronicznej), po wypełnieniu prośby o dosłanie dokumentów uzupełniających potwierdzających spełnienie warunków, po uzyskaniu zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Federalne Biuro Policji... otrzymaliśmy e-maila z potwierdzeniem, że 24 sierpnia 2011 otrzymaliśmy wizy stałego pobytu w Australii.

Czym prędzej pojechałam zatem do Wydziału Imigracyjnego, skąd wróciłam z paszportami bogatszymi o aktualne naklejki z nowymi wizami ;-))

Co to zmienia?
Hmmm, zmienia się naklejka w paszporcie ;-))

Zmienia się sposób traktowania nas przez większość instytucji - łatwiej teraz o pożyczkę, o kartę kredytową, według prawa możemy kupić nieruchomość, przypuszczam, że łatwiej byłoby teraz znaleźć pracę, a przynajmniej zostać zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną.
Uzyskaliśmy prawo do świadczeń medycznych i socjalnych (ogólnie rzecz ujmując, bo w wielu kwestiach obowiązują okresy karencji ;-).
Jako stali rezydenci możemy już zostać w Australii na zawsze ;-)

I co teraz?
Hmmmmm, należało wyznaczyć nowe cele ;-)
Jednym z nich jest uzyskanie obywatelstwa.

I znowu, jednym z podstawowych warunków do spełnienia jest czas przemieszkany w Australii - cztery lata pobytu (od których odliczony będzie każdy dzień spędzony za granicą), w tym co najmniej jeden rok z wizą stałego pobytu.
Tik tak, tik tak...

Na szczęście przed nami cała grupa celów może nie mniejszych, ale możliwych do zrealizowania wcześniej ;-))

Nudno nie będzie ;-))

3 komentarze :

Yokolec pisze...

NOOOOOO KOCHANI !!!!!!!! WIELKIE GRATULACJE !!!!!! MOI MILI PANSTWO Z KRAINY OZ !!!! I STAŁO SIE ! I JUZ GASKA W OGRÓDKU TERAZ TO JUZ TYLKO PIEKNIEJ I ŁATWIEJ BĘDZIE !! JUPPIIII CIESZĘSIĘ RAZEM Z WAMI !!

Patty w Australii pisze...

Oj to mieslisci ebardzo dluuga droge z tym... ale super ze sie skonczyli dobrze :P

U mnie bylo poznalam mego obecnie merza ktory 30 lat w Australii mieszka juz i to bylo 2006 roku jak maz mi zalatwil wize turystyczna i w ciagu tygodnia mi ja przyznali 1 marca 2006 przylecialam do Australii a juz 18 kwietnia 2006 pobralismy sie dostalam wize tymczasowa i po 2 latach tymczasowej przyznali mi stala takze juz prawie 4 lata obywatelstwa mam ;) pozdrawiam z Z Perth :P

Patty w Australii pisze...

Ps sorki za bledy tak to sie pisze z dzieckiem na reku :) Meza mialo byc a nie merza ;P